wiersz: jeszcze raz wieczny powrót Fryderyku!

jest przepaść między powiedzeniem światu tak
a wytłumaczeniem, co to znaczy
nie godzę się na niezliczoną ilość zdarzeń co dzień
ale mówię im tak
i to jeszcze bardziej boli
a ja wciąż taktaktaktak
chyba, że już nie
wtedy już mówię tak do nie

bez tego tak nie mógłbym powiedzieć “ja” prawdziwie
bez tej prawdy mnie po prostu nie ma
jeśli nie przyjmuje świata takim, jaki jest, to sprzeciwiam się też sobie jako jego części
jeśli przyjmuję siebie, to akceptuje też bunt, ten najprostszy
który każe mi się ruszyć i już przez to coś w świecie zmienić, na przekór temu jaki jest
sprzeciwiając się światu zaprzeczam więc, że w ogóle jestem, gdyby to mój sprzeciw był słuszny
lub przynajmniej stwierdzam, że sam nie powinienm być też
ale godząc się na świat godzę się na to, by świat zmienić, w tym siebie, a jedno ziarno więcej w świecie to już nie ten świat
ziarno w bucie
ziarno w oku
ziarna za majtkami

wyzwolenie przychodzi, mikrowyzwolenie uszytę na moją miarę
gdy tak i nie zlewa się kompletnie
kończy się milczeniem
wtedy dowolny kawałek świata, np. duży palec u nogi
wyjawia mi Tajemnicę
a ja wtedy stawiam moje żetony na ironię
lub pełną powagę
wiedząc, że wynik będzie dokładnie taki sam jak zawsze już na zawsze

w takiej chwili najchętniej dziękowałbym
właśnie wtedy, gdy nie ma sensu, bo chyba sobie musiałbym dziękować
(przecież niczego sobie nie można dać)
ważne jest, że to ja przełknąłem świat, a przedtem dobrze pogryzłem
i że absolutnie nie powinienem liczyć na to, że będę za to chwalony
nie mogę przecież nawet być zrozumiany
zadbałem o to, mieszając tak z nie

brak nagrody nie jest przypadkiem
brak nagrody jest tu istotą
przecieżprzecieżprzecieżprzecież
musimy być sami by w ogóle być
przecieżprzecieżprzecieżprzecież
i musi nas boleć to, czego nie mamy, czyli dusza
przecieżprzecieżprzecieżprzecież
sami musimy sobie ten ból zadać
przecieżprzecieżprzecieżprzecież
i sami sobie powiedzieć, że go nie ma
przecież

28.11.2016 Bulina

Skomentuj

