Okład ze skurwysyna

Dziś zrobiłem coś obrzydliwego. Wczoraj zrobiłem. Przedwczoraj. I przedprzed itd. Tylko, że co z tego, że to jest obrzydliwe? Wszystko jest kwestia perspektywy. W moim ulubionym filmie bohater stwierdza, że te duże i miękkie robaki są jak ciastka z kremem. I ja wiem, że to wygląda na dziecinne oszukiwanie samego w siebie, ale one naprawdę są z kremem.

Boli mnie życie. Kurwa, to banalne, bo wiem, że prawie nic mi się nie stało, ale boli. Ale ponieważ dla mnie, jako mnie, jako idioty, który wciąć wierzy (widzieliście, co zrobiłem z tym żet? zeżżżżżżżżżżarłem) w to, że jest, że się go nie da sprowadzić do jakiegoś parteru – biologicznego, kulturalnego, etycznego, do wszystkich błędów które popełnili moim starzy, a które się nazywa wychowaniem. Że jestem czymś oprócz tego. To jest bardzo głupia wiara, bezpodstawna, wierzyłbym w to, nawet jakby ktoś mi dał wyraźny, namacalny i parzący dowód, że tak nie jest, po prostu zamknąłbym wtedy oczy, odsunął się, zatkał uszy i nie byłoby dowodu.

Inni ludzie, oraz ptaszki, pędraczki, myszki, muszki i reszta tej żywej potworności mają swoje drogi, ja staram się pełznąć po swojej i co bym nie zrobił, i tak mi wyjdzie – każda droga, po której idę jest moja. Problemem nie jest to, że mogę iść po jakiejś drodze, nawet jeśli chodzi ktoś inny po niej, nawet jeśli idziemy razem, ramię w ramię. Problemem jest, że można traktować swój sposób życia, swoją postawę jako coś, czego jesteśmy własnością, co nam rozkazuje powielać siebie. Jak wirus. I kiedy tak traktujemy swoje życie, to ono się tym staje. A to jest piekło. Przynajmniej dla mnie.

I właśnie dlatego kiedy to, jak się kiedyś zachowałem lub co kiedyś ceniłem wygasa, ale dalej chce mnie wpychać w koleinę, którą wyżłobiło lub na którą było skierowane, ja mówię: nie. To ułatwia mi być człowiekiem złym, bezdyskusyjnie, ale co to znaczy zło dla mnie? Taki dźwięk, nawet ładny, dzięki temu miękkiemu eł, bzyczącemu zet i lekko przeciągniętemu o.

Uśmiech jest czasem równie smaczny co pierwszy papieros w dniu.

Skomentuj

