Takie nic, co wszystko zmienia

Ha i tytuł wyjaśni nazwę bloga, i obedrę się wtedy z resztek pozorów niebanalności.

Za nic nie dam się wam zdefiniować, więcej jestem właśnie „takim nic”, paradoksalnie, bo choć można mnie wskazać, nie można powiedzieć, bym był tylko tym czymś wskazanym, więc jestem jakby niczym z tego, co sobie możecie wymyślić, czy – co potraficie dostrzec. Czyli nie jestem też niczym, co byście potrafili opisać. Natomiast sobie jestem jak najbardziej dany, stąd dowolny mój opis dla mnie ma treść, której nie pojmiecie. I to byłoby może mało ważne, ale są dwie sprawy: to, że coś mnie dotyczy (i jak dotyczy, czy może nawet: a w zasadzie jak dotyczy) zmienia charakter tego czegoś dla mnie. W tym mój stosunek mnie do mnie też. Podejrzewam to samo u was. I z tego powodu jesteście albo w niezłej dupie, albo pięknie wam jest. Bo o to każdy świat w którym przebywacie składa się też z was i relacji między wami, i czymkolwiekbądź, która dana jest tylko wam. W dodatku jedną z tych relacji jest wasza relacja do was. Nikt nie może wam narzucić treści tej relacji, ale nie bardzo potraficie komuś ją przekazać choćby językiem. I albo was to uwiera, albo nie.

Tak więc znowu odkryłem, że jest różnica między moim, a cudzym bólem języka (miało być zęba, pomyłka freudowska? :) ). Pięć lat filozofii, ładne oceny z pracy dyplomowej i obrony. Duma. Po prostu duma. Chyba się każę zanurzyć w roztopionym szkle, niech potem zaschnie, niech już zostanę taki – piękny, oświecony, wielki.

komentarze 2 to “Takie nic, co wszystko zmienia”

  1. co chciałeś przez to powiedzieć? jaśniej proszę

  2. Że Pszepanią, zwyczajnie, normalnie, choć nigdy nie pojmę kim Pani jest, choć nie da się Pani być może opisać kompletnie w sposób taki, żeby zrozumiał ktoś oprócz Pani, to dalej dla Pani może być Pani ważna. Bardzo. Nawet jeśli tylko dla siebie.

Skomentuj

