tytuł wpisu

umiarkowanie lubię buntowników. zawsze obawiam się, że mogą buntować się dla buntowania. nie lubię też tzw. indywidualistów, czyli ludzi, którym wydaje sie, że to, że są wyjątkowi, jest takie kurwa wyjątkowe.

buntu dla buntu nie lubię (i przez to czasem buntowników), bo ostatecznie zawsze buntowanie jest mi obce. czasem opłaca się mi stawiać. i tyle. bunt się przydaje. ale na dłuższą metę? jako styl życia? ostatecznie jestem martwy. cokolwiek osiągnę tutaj, będzie mi dane tylko tutaj. kiedyś więc trzeba sobie poużywać, a ja nie potrafię jakoś cieszyć się ciągłym szarpaniem. może to i mierzenie czegoś bardzo osobistą miarą. ale przepraszam, po co mierzyć inną? jak ktoś lubi się buntować (albo jest głupcem), niech się buntuje po nic.

co do ludzi, którym zdaje się – mylicie się. jeśli ktoś jest wyjątkowy, to Całkiem Normalny Człowiek. to jest nie spotykane stworzenie. podejrzewam, że każda zbiorowość tworzy sobie pewien wzorzec osoby normalnej, czy wzór normalnych zachowań. i jestem gotów dać trochę pieniędzy na to, że żaden członek tej wspólnoty nie będzie doskonale wypełniał normy. indywidualizm, czy podkreślanie odrębności, nie jest taki fajny, bo jest tak mało indywidualistów. jest fajny, bo indywidualistów jest dużo. jeśli pielęgnuje ktoś swoją odrębność, to zwyczajnie nie kłóci się z prawami zdarzeń. amen.

adres na wpłaty chętnie prześlę korespondencyjnie.

oczywiście to co piszę jest cholernie nie oryginalne. górę zerżnąłem nie wiadomo od kogo, natomiast mój pogląd na to, jacy są ludzie, przejąłem od Roberta Antona Wilsona, którego książki polecam.

aha – lubię wątpić. zarówno w poglądy, które sam uprawiam, jak i w cudze. to akurat mnie bawi. i też to ukradłem Wilsonowi. Pyrronowi. i chuj wi komu. ale to naprawdę przyjemne. normalnie: Panna Mruczanka, Marysia Zielińska, Herbatka i wątpienie. w tej kolejności.

Jedna odpowiedź to “tytuł wpisu”

  1. skeptomai

Skomentuj

